Психологічна служба

Інформація про діяльність Консультаційного центру
Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини

Консультаційний центр надає підтримку громадянам України у режимі онлайн та офлайн щодо:

  • роз’яснення можливих шляхів повернення дитини або сімей з дітьми на підконтрольну Уряду України територію;
  • отримання свідоцтва про народження дитини в умовах воєнного стану або його легалізації, якщо документ отриманий на
    непідконтрольній території;
  • встановлення контакту з дитиною, яку вивіз один із батьків за кордон;
  • заповнення форми розшуку дитини або заявки на отримання допомоги дітям, які зазнали травмувань внаслідок війни;
  • інші питання, пов’язані з порушеннями прав людини.
  • Тут ви можете повідомити:

    • про дитину, яка загубилася;
    • про злочин, скоєний проти дитини;
    • якщо ви знайшли дитину без супроводу дорослих;
    • якщо вам відомі факти депортації дитини;
    • про примусову зміну громадянства та документів дитини;
    • про інші порушення прав дитини під час війни.
    • В режимі онлайн:

      0800-50-17-20 (безкоштовно)
      044-299-74-08 (для дзвінків із-за кордону)
      hotline@ombudsman.gov.ua

    • В режимі офлайн під час особистого звернення:

      понеділок – четвер з 9:00-13:00, 13:45-18:00
      пʼятниця з 9:00-13:00, 13:45-17:00,
      вихідні дні — субота, неділя
      Адреса: 01008, м. Київ, вул. Інститутська, 21/8

    • Додатково надаємо консультації:

      через портал «Діти війни» — сайт: https://childrenofwar.gov.ua/

    • Бєляєва Карина Олександрівна

      Рік народження:
      03 вересня 2000 р.
      Освіта:
      вища, – Миколаївський
      університет
      ім. В.О.Сухомлинського
      Спеціальність:
      Вчитель історії та правознавства. Практичний психолог.
      Кваліфікація:
      психолог, бакалавр.
      Проблемна тема:

      Використання інтерактивних технологій в навчально-виховному процесі як засіб формування позитивного ставлення до навчання

      Задачі психологічної служби
      • Визначення напрямів та необхідних умов індивідуального розвитку суб’єктів навчально-виховного процесу і всього закладу в цілому;
      • Робота над реалізацією принципів гуманістичного навчання, особистісно-орієнтованої освіти, допомога учням в адаптації під час переходу з однієї вікової групи в іншу;
      • Забезпечення адекватного рівня психологічної компетентності всіх учасників освітнього процесу;
      • Проведення лекцій та виховних годин для учнів, тренінгових, ігрових занять, виступів на батьківських зборах, організація роботи постійнодіючого консультпункту для батьків;
      • З метою покращення роботи з девіантними підлітками працювати з вчителями з вивчення цієї проблеми, організувати індивідуальну роботу з учнями “групи ризику”;
      • Формування у підлітків потреби в самопізнанні та самореалізації, робота шкільного психологічного гуртку “Пізнай себе”;
      • Проведення профорієнтаційної роботи серед учнів і батьків 9 – 11 класів, робота факультативу для учнів 9-х класів “Людина і світ професій”;
      • Проведення роботи з обдарованими учнями та їх батьками;
      • Засобами самоосвіти підвищувати свій професійний рівень, приймати активну участь у роботи міського методичного об’єднання, семінарах практикумах для вчителів.

      Принципи психологічної служби:

      • Принцип науковості – здійснення діяльності на основі досягнень сучасної психології з використанням валідних діагностичних методик, що пройшли апробацію на території України та містять вікові тестові норми;
      • Принцип гуманізації навчально-виховного процесу – пріоритету інтересів особистості дитини;
      • Принцип розвивального характеру діяльності;
      • Принцип сенситивності – урахування вікової періодизації в розвитку певних видів психічної діяльності;
      • Принцип індивідуального підходу – урахування індивідуальних темпів та напрямів розвитку особистості дитини;
      • Принцип системності – розгляд явищ у системі навчально-виховного процесу та сукупності взаємодії суб’єктів педагогічного процесу.

      Нормативно-правова база психологічної служби:

    • Психологічна служба школи працює згідно Положення Служби Системи Освіти України. Її роботу забезпечує практичний.
      Психологічна служба в своїй діяльності керується Конституцією України, Декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законом України «Про освіту», чиним законодавством України. Співпрацює з органами охорони здоров’я, соціального захисту, сім’ї та молоді, внутрішніх справ іншими зацікавленими організаціями та відомствами.
      В роботі психолог школи керується нормативним актом Етичний Кодекс психолога, який є гарантом високопрофесійної, гуманної, високоморальної діяльності психологів України, здійснюваної залежно від спеціалізації та сфери їх інтересів. Данний Кодекс являє собою сукупність етичних норм, правил поведінки, що склалися у психологічному співтоваристві й регулюють його життєдіяльність.
      Етичний кодекс сприяє більш успішному здійсненню психологами своєї професійної діяльності, допомагає у підвищенні ефективності навчання і виховання учнів, у виконанні функцій, пов’язаних з профілактикою психічного здоров’я, реабілітацією.
    • Завдяки роботі психолога в школі створено:

      • сприятливий психологічний клімат, де комфортно себе відчувають всі учасники виховного процесу;
      • створені умови для всебічного особистісного розвитку дітей, їхнього повноцінного психічного здоров’я.

      Психолог сприяє:

      • пошуку, відбору і розвитку обдарованих дітей;
      • свідомому вибору молоддю професії, з урахуванням ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей учнів;
      • успішному навчанню учнів різних вікових категорій, з урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини і – можливих труднощів в адаптації під час переходу з однієї вікової категорії в іншу.
      • Психолог захищає дітей від будь-яких форм фізичного, психічного та морального насильства, пропагує здоровий спосіб життя.
      • Робота психолога спрямована на формування психологічної культури учнів, педагогів, батьків.

      Навіщо потрібен психолог в школі?

      Робота психолога в школі нерозривно пов’язана з освітнім процесом. Для початківця фахівця школа – хороша можливість придбати цінний досвід роботи з людьми, з дітьми, досвід вирішення всіляких психологічних проблем. Але школа – це величезний соціальний інститут. Психолог працює не тільки з дітьми, а також і з педагогами та батьками. Нерідко в школі працюють декілька фахівців-психологів (психологічна служба), так як поле діяльності психолога досить широке. Розглянемо основні напрями діяльності психолога в школі:

      • Психологічне просвітництво

        – формування у учнів, вихованців та їхніх батьків (законних представників), у педагогічних працівників і керівників освітніх установ потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах власного розвитку. Створення умов для повноцінного особистісного розвитку і самовизначення учнів, вихованців на кожному віковому етапі, а також у своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості і розвитку інтелекту;

      • Психологічна профілактика

        – попередження виникнення явищ дезадаптації учнів, вихованців в освітніх установах, розробка конкретних рекомендацій педагогічним працівникам, батькам (законним представникам) з надання за допомоги в питаннях виховання, навчання і розвитку;

      • Психологічна діагностика

        – поглиблене психолого-педагогічне вивчення учнів, вихованців протягом усього періоду навчання, визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості, її потенційних можливостей у процесі навчання і виховання, у професійному самовизначенні, а також виявлення причин і механізмів порушень у навчанні, розвитку, соціальної адаптації.

      • Психологічна корекція

        – активний вплив на процес формування особистості в дитячому віці і збереження її індивідуальності, здійснюване на основі спільної діяльності педагогів – психологів, дефектологів, логопедів, лікарів, соціальних педагогів та інших фахівців. Ця робота включає в себе елементи гри і рисункові методи (в залежності від віку дитини). Проведення позакласних заходів (класна година, година психолога) також входять до компетенції психолога.

      • Консультативна діяльність

        – надання допомоги учням, вихованцям, їх батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу в питаннях розвитку, виховання і навчання за допомогою психологічного консультування. Складання психолого-педагогічної характеристики дитини, яка розкриває розвиток всіх сфер і психічних процесів, здоров’я.

      • Школа для дитини є центром освоєння соціуму. Перший досвід міжособистісних відносин, засвоєння знань, і багато чого іншого – все це отримує дитина в школі. Саме тут необхідно виробити єдину лінію роботи і педагогів, і батьків, і психолога. Тільки при взаємному прийнятті рішень, при єдиних цілях, школа може претендувати на звання соціального інституту знань.